Кина успеа да заштеди милијарди долари оваа година преку рекорден увоз на сурова нафта со попуст од земјите под западни санкции, се вели во извештајот на Ројтерс.
Според медиумот, купувањата од Русија, Иран и Венецуела веројатно му помогнале на Пекинг да заштеди околу 10 милијарди долари бидејќи меѓународните цени на сурова нафта се зголемија од јули поради затегнатоста на понудата.
„Несакана последица на санкциите наметнати од Соединетите Држави и други на Русија, Иран и Венецуела беше намалувањето на трошоците за увоз на нафта за рафинериите во главниот економски ривал Кина, која често ги критикува таквите „еднострани“ казни“, забележа Ројтерс.
Кина увезла рекордно висок обем од 2,765 милиони барели дневно (bpd) во периодот од јануари до септември од трите главни извозници на нафта под санкции, соопшти компанијата, цитирајќи податоци за следење на бродови од Кплер и Вортекса.
Кинеските увозници би платиле речиси 10 милијарди долари повеќе со купување слични видови нафта од несанкционирани производители. Иако заштедите се дел од вкупната сметка за увоз на нафта во Кина, тие се важни за независните рафинерии, таканаречените „чајници“ кои се „опортунистички купувачи и активно бараат поволни цени“.
Испораките на сурова нафта од Москва, Техеран и Каракас ги истиснаа алтернативите од Блискиот Исток, Западна Африка и Јужна Америка и сочинуваа четвртина од увозот на Кина во првите девет месеци од оваа година, што е зголемување од околу 21% минатата година и двојно повеќе од 12% учество во 2020 година, покажуваат податоците.
И покрај повисоките цени на нафтата и намалувањето на попустите на руската сурова нафта на глобалните одредници, Русија останува единствениот најголем снабдувач на нафта за Кина, најголемиот светски увозник на сурова нафта, надминувајќи ја Саудиска Арабија.
Според податоците на кинеската царина, испораките на руска сурова нафта во земјата се зголемија за 25% во првите осум месеци од годината на годишно ниво и изнесуваа 71,2 милиони тони бидејќи западните санкции ја натераа Москва да ги пренасочи своите извозни текови од ЕУ во Индија и Кина.