Амазон, Епл, Фејсбук и Гугл најверојатно ќе мора да ги променат своите деловни практики во Европа или да се соочат со големи казни од 6 до 10% од прометот – според правилата на ЕУ.
Новите регулативи се 27-ми обид на блокот да ја ограничи контролата врз американските технолошки гиганти, бидејќи тие имаат податоци и онлајн платформи на кои се потпираат илјадници компании и милиони Европејци.
Новите правила се исто така еден вид одговор на Европската комисија за антимонополски случаи против технолошките компании, а особено „Гугл“, за кого критичарите велат дека не презема вистински активности по ова прашање.
Во светот како целина, регулаторниот притисок врз гигантите и нивната моќ расте.
Еден пакет правила – Законот за дигитални пазари – предвидува казни до 10% од годишниот обрт за оние компании што ги прекршуваат новите регулативи, рече извор запознат со оваа работа.
Документот содржи и список на тоа што компаниите можат и што не можат да сторат, што ќе се класифицира според критериуми како што се број на потрошувачи, приходи, број на пазари на кои тие работат и други.
Вториот пакет правила е познат како Закон за дигитални услуги и исто така е насочен кон големи мрежни платформи, како што се оние со повеќе од 45 милиони корисници.
Тие ќе треба да сторат повеќе за справување со нелегална содржина, злоупотреба на нивните страници и обиди да влијаат на изборните резултати и јавното здравје.
Компаниите исто така ќе треба да прикажуваат детали за политичките реклами на нивните платформи и за параметрите што ги користат нивните алгоритми за прикажување предлози и давање приоритет на информации.