Порше и неколку партнери започнаа со производство на климатско неутрално „е-гориво“ со цел да го замени бензинот во возилата со традиционални мотори со внатрешно согорување. Германскиот производител на автомобили, во сопственост на Фолксваген, во вторникот соопшти дека пилот-фабриката во Чиле започна комерцијално производство на алтернативното гориво. До средината на деценијата, Porsche планира да произведе милиони галони е-гориво.
Порше очекува првично да го користи горивото во моторните спортови и во центрите за искуство со перформанси, а потоа и други намени во годините што доаѓаат. Во крајна линија, планот е горивото да се продава на нафтени компании и други за дистрибуција до потрошувачите.
Е-горивата се еден вид синтетички метанол произведен со сложен процес со употреба на вода, водород и јаглерод диоксид. Компаниите велат дека овозможуваат речиси неутрална работа на CO2 на моторите на бензин. Возилата сепак ќе треба да користат масло за подмачкување на моторот. Во пилот фазата, Porsche очекува да произведе околу 130.000 литри е-гориво. Плановите се тоа да се прошири на околу 55 милиони литри до средината на деценијата и околу 550 милиони литри приближно две години подоцна.
Чилеанската фабрика првично беше најавена со Порше кон крајот на 2020 година, кога производителот на автомобили рече дека ќе инвестира 24 милиони долари во развојот на фабриката и е-горивата. Партнерите вклучуваат чилеанска компанија која работи Highly Innovative Fuels, единицата за обновлива енергија на Сименс и други.
Претставниците на компанијата велат дека е-горивата може да дејствуваат како бензин, овозможувајќи им на сопствениците на возила поеколошки начин на возење. Тие, исто така, би можеле да ја користат истата инфраструктура за гориво како бензинот, во споредба со милијардите долари инвестиции потребни за изградба на мрежа од станици за полнење на електрични возила.
Но, целосното заменување на традиционалните фосилни горива со е-горива би било тешко и исклучително скапо. Во 2021 година, околу 134,83 милијарди галони готов моторен бензин биле потрошени во САД, во просек околу 369 милиони галони дневно, според Управата за енергетски информации на САД.
Сепак, производството на такво гориво ќе им овозможи на Порше и на другите начин да продолжат со производство на возила како што е иконскиот спортски автомобил на Порше 911 со традиционален мотор заедно со, или наместо, нов електричен модел. Додека електричните возила можат да понудат извонредни перформанси, нивната динамика на возење се разликува од традиционалните мотори.
Претставниците на Porsche го прославија почетокот на производството на е-гориво со полнење на Porsche 911 со првото синтетичко гориво произведено на локацијата. „Потенцијалот на е-горивата е огромен. Во моментов во светот има повеќе од 1,3 милијарди возила со мотори со согорување. Многу од нив ќе бидат на патиштата во наредните децении, а eFuels им нуди на сопствениците на постојните автомобили алтернатива речиси неутрална од јаглеродот“, рече Мајкл Штајнер, директор за истражување и развој на Porsche, во соопштението.
Штајнер и другите во вторникот повторија дека развојот на горивото не ги менува плановите на компанијата 80% од нејзината постава да се состои од електрични возила до 2030 година.