Дигиталните банки кои работат во Велика Британија треба да доживеат огромен раст во текот на следната година, собирајќи 35 милиони клиенти низ целиот свет, според истражувањето на „Accenture“, кое сепак ги истакнува бариерите за профитабилноста.

Откако со децении доминираа неколкумина високи играчи, банкарскиот пазар во Велика Британија се карактеризира со голем број дигитални предизвикувачи во последните години, вклучувајќи ги Revolut, Tandem, Starling, Monzo и N26.

Дигиталните банки кои работат во Велика Британија сега опслужуваат 13 милиони клиенти во Европа, со пет милиони нови сметки отворени во првите шест месеци од 2019 година. Базата на клиенти исто така се шири и кај милениумците, со тоа што неколку компании сега го наведуваат својот просечниот клиент кој е како центар во нивното деловно работење. и тој е во 40-тите години и се повеќе е лоциран надвор од Лондон. И ова зголемување на клиентската база ќе се зголеми во текот на следната година, предвидува Accenture, бидејќи дигиталните банки ги пленат се повеќе клиентите и во Велика Британија и на пазарите во развој како САД.

Како што созреваат, дигиталните стартапи сега го свртуваат вниманието од победничките клиенти да станат профитабилни. Без придружни мрежи и наследни ИТ системи, дигиталните предизвикувачи имаат значително пониска цена на трошоците од традиционалните банки од 20 до 50 фунти за сметка во споредба со 170 фунти. Во меѓувреме, депозитниот биланс за предизвикувачи се зголеми од 70 до 350 фунти по клиент. Сепак, ова е сè уште далеку од просекот од 9000 фунти за стандардните банки.

Сепак, повеќето нови учесници сè уште не се профитабилни, при што просечната дигитална банка пријавува загуба од 9 фунти по корисник. Промената на сметката е сè уште мала во индустријата и додека дигиталните банки сега ги добиваат примарните клиенти на сметки и повисоки состојби, темпото е бавно.

Accent забележува дека веќе е зголемено вниманието по прашањата поврзани со управувањето и контролата бидејќи овие банки се зголемуваат во обемот, посочувајќи дека регулаторните пречки може да се зголемат како одговор. Покрај тоа, стандардните банки инвестираат многу во дигиталното работење, со првичен фокус на трансформација на постојната инфраструктура, а неколку сега започнаа со своите дигитални банки.

Д-р Том Мери, Стратегичар за Accent, вели: „Иако дигиталните банки се популарни, повеќето не се профитабилни. Сепак, овие банки покажуваат големо ветување како катализатор за позитивни промени во банкарството, принудувајќи ги постојните банки да инвестираат во технологија, практичност и искуство на клиентите. Но, со зголемената конкуренција, повеќето дигитални банки продолжуваат да бидат непрофитабилни, а самите почетоци и изгледи не гарантираат долгорочен успех “.

„Бидејќи овие банки претвораат повеќе клиенти во сопственици на примарни сметки и управуваат со основните биланси и предизвици за финансирање, управувањето со ризикот и усогласеноста на крајот ќе бидат клучни фактори за нивниот иден успех“.

 

Забрането превземање на содржината без претходна согласност на редакцијата на БанкоМетар.мк