ПАРИЗ (Ројтерс) – Француската бизнис активност неочекувано падна во контракција овој месец, повлекувајќи се со најбрзо темпо во текот на четири години, во услови на насилни анти-владини протести, објави месечното истражување во петокот.
Преведувачот на податоците IHS Markit рече дека индексот на сложени купувачи се намалил на 49,3 поени од 54,2 во ноември, слајд под прагот од 50 поени помеѓу контракција и проширување за прв пат од јуни 2016 година.
Читањето, најниско од ноември 2014 година, исто така, падна далеку од просечните очекувања на економистите за 54,0 проценти во анкетата на Ројтерс.
Компаниите забележаа пад на бизнисот по речиси еден месец демонстрации низ целата земја, кои ги предизвикаа најсилните улични протести што се гледаа со децении.
Движењето “жолти елеци”, кое започна како бунт против зголемувањето на данокот на гориво премина во пошироко движење против високите трошоци за живот.
“Протестите беа главен фактор да се забави од она што беше многу еластична слика досега”, рече главниот бизнис економист на IHS Markit Крис Вилијамсон, истакнувајќи дека секторот за туризам и угостителство се погодени особено тешко.
Тој додаде дека Франција беше на курс за раст од само 0,2 отсто во последниот квартал од годината, во согласност со проценката на централната банка и беше намалена од 0,4 отсто во претходниот квартал.
Ниту услугите, ниту производствените сектори не беа поштедени од контракцијата, а доминантниот сектор на услуги забележуваше ослабување на активностите.
Секторот забележа една од најголемите месечни падови на рекордно ниво со индексот на активност кој се спушти на 49,6 од 55,1 во ноември, што е далеку под просечните очекувања на економистите за 54,8.
Индексот за помалиот производен сектор падна на 49,7 од 50,8, наспроти очекувањата за индексот да се намали до 50,7.
Компаниите ослабеа низ сите индустрии, со нови нарачки најниски од август 2016 година во производството и бизнисот за давателите на услуги е на најслабо ниво од февруари истата година.
IHS Markit рече дека за разлика од услугите, производителите почесто ги обвинуваат слабостите во автомобилскиот сектор за намалување на производството одколку протестите.
Сепак, производителите известија за влошување на времето за испорака додека демонстрантите се обидуваа да ги блокираат патиштата низ целата земја и ги забави нивните снабдувачки синџири.