Речиси секои два нови автобуси (49%) продадени во Европа во 2024 година имале нулта емисија (електрични или водород), што ги надминува целите поставени од Европската Унија за стандардите за CO2 за автобуси, според невладината организација Транспорт и животна средина (T&E).
„Успехот на автобусите со нулта емисија се должи на европските регулативи кои јасно му покажаа на пазарот дека деновите на дизелот се одбројани“, вели Мари Шарон, експерт во T&E Франција.
Според законот, градските автобуси ќе треба да постигнат нула емисии до 2035 година.
„Доколку продолжи сегашниот раст, 100% од новите градски автобуси купени во 2027 година ќе бидат со нулта емисија“, истакна Т&Е, објави АФП.
Неколку мерки, исто така, го поттикнуваат развојот на електрични и водородни мотори на штета на дизелот, како што се зоните со ниски емисии кои општините ги одредиле. Сепак, постојат разлики низ Европа, забележува T&E. Во 2024 година три земји купија 100% од новите електрични автобуси. Тоа се Холандија, Исланд и Финска. Франција, пак, заостанува, во 2024 година ќе бидат регистрирани само 33% електрични градски автобуси, што е под просекот на ЕУ (46%). Едно можно објаснување за ова заостанување лежи во изборот на некои локални власти, како што е Ил-де-Франс, да се одлучат за гас и биогас. Со 39% од новите автобуси кои ќе работат на гас до 2024 година, Франција е една од водечките земји во изборот на овој извор на енергија. На дното на рангирањето се Грција (9%), Литванија (5%), Унгарија (4%) и Словачка (0%), пренесува БГНЕС.