Една година по отпочнувањето на трговската војна која САД ја предизвика, трговскиот суфицит на Пекинг со Вашингтон се зголеми во уште поголеми размери

Ако твитовите на претседателот Доналд Трамп се земат здраво за готово, трговската војна меѓу САД и Кина е „нешто убаво“ и дека тој се бори против нечесните практики на Пекинг, додека помага да се соберат „огромни суми пари“ во САД. Сепак, економските податоци раскажуваат сосема друга приказна, пишува Џејмс Кинге за „Фајненшал тајмс“.

Трамп се закани дека ќе наметне 10% тарифи на кинескиот увоз за уште 300 милијарди долари од 1 септември. Вашингтон, исто така, официјално го означи Пекинг за „манипулатор на валутата“.

Но, Пекинг не покажува знаци на повлекување. Хуа Чунин, портпарол на Министерството за надворешни работи на Пекинг, го нарече Вашингтон „неодговорен“ за неговиот пристап кон разговорите, истакнувајќи: „Кинеската економија порасна за 6,2% во вториот квартал од оваа година, во споредба со 2 на САД. 1% “

Една од причините за противењето на Пекинг е тоа што кинеската економија не страдаше толку лошо колку што се плашеа многумина во Пекинг, велат аналитичарите.

„Една година по почетокот на трговската војна, бројот на жртвите покажува дека САД не заработуваат пари“, рече Шанг Вајзиен, претседател и извршен директор на инвестициската фирма ПАГ.

Помеѓу јули 2018 година, кога Соединетите држави први наметнаа давачки, до крајот на јуни годинава, извозот на САД во Кина опадна за 33 милијарди долари, или за 21%. Спротивно на тоа, кинескиот извоз во Соединетите држави порасна за 4 милијарди долари, или 1%, според Шан.

Сето ова доведува точно до резултат што Трамп бил решен да го избегне. Трговскиот суфицит на Кина со САД, критикуван од Трамп дека е „надвор од контрола“, се зголеми во уште поголема мерка.

За првите седум месеци од оваа година, вишокот изнесува 168 милијарди долари во корист на Кина.

Првата причина е што американските потрошувачи не сакаат да ја напуштат кинеската стока, особено оние што ги прават американските компании како „Епл“, кои го извезуваа своето производство во Кина, вели Шанг. Суфицитот исто така укажува на тоа дека американските компании што произведуваат во Кина се враќаат дома многу бавно.

Во меѓувреме, Кина ги заменува американските конкуренти. Додека просечната зависност на Пекинг за американската стока се намали за 12,4 процентни поени од мај минатата година, таа се намали и за стоките од Европа, Јапонија и други земји, се вели во студијата на научниците од Институтот Петерсон.

„Додека Трамп ја врти својата царинска линија во други држави, Кина нуди моркови“, соопшти американскиот тинк-тенк. „Пекинг постојано ги намалува своите царински давачки при увозот од трговските конкуренти на САД, вклучувајќи ги Канада, Јапонија и Германија“, се вели во извештајот.

Сепак, трговската војна не се однесува само на трговијата. Постои поширока економска поделба помеѓу САД и Кина, што вклучува загриженост за безбедноста и конкуренцијата.

Меѓу преземените активности беше и забраната, издадена оваа недела на американските владини агенции – од Пентагон до НАСА – против набавка на опрема од кинескиот „Хуавеи“, најголемата светска компанија за телекомуникациска опрема. Забраната се протега и на ЗТЕ, телекомуникациска компанија „Хиквизион“ и „Дахуа“, производители на камери за набљудување и Хитера, која произведува радија.

Овие мерки влијаат на релевантните компании на пазарот во САД. Сепак, помалку очигледна е можноста на санкциите на САД да извршат вид на глобално влијание што ќе ги присили кинеските компании да ги почитуваат правилата на Вашингтон.

Бизнисот на Huawei, на пример, беше практично затворен во САД, но компанијата ја води глобалната трка да инсталира базни станици за 5G телекомуникации, следната генерација на супербрза конекција.

Huawei исто така успеа да добие глобален удел на пазарот за своите паметни телефони во вториот квартал од оваа година, иако беше вклучен во списокот за забрана во мај. Компанијата пријави скоро еден процентен поен раст во својот удел на пазарот, во споредба со падот на Apple за истиот период.

Најголем дел од зголемувањето се случи по брзото темпо на продажба во Кина, каде што Huawei воведе патриотски одговор на санкциите на САД врз компанијата.

Ниту еден од овие сигнали не е категоричен. Изгледа дека конкуренцијата меѓу САД и Кина ќе продолжи да трае и наредните години. Но, засега, ова не е „убавата работа“ како што ја опишува Трамп.

 

Забрането превземање на содржината без претходно одобрение од редакцијата на БанкоМетар.мк