Растот на работењето од дома може да ја намали постојаната побарувачка на деловен простор од страна на некои компании

JPMorgan Chase & Co., Salesforce. com и „Прајсвотерхаус Куперс“ се меѓу големите компании во Соединетите држави кои се обидуваат да се ослободат од големиот деловен простор – уште еден знак дека работата од далечина му штети на побарувачката за овој столб на деловни недвижнини, пишува „Волстрит журнал“.

Големите компании обично потпишуваат канцелариски закуп за десет години или повеќе, што не им остава многу опции за намалување на просторот, освен обидот за поднаем на други станари. На крајот на 2020 година, 12,7 милиони квадратни метри канцелариски простор беа достапни за под-закуп во САД, според податоците на консултантската компанија CBRE Group. Ова е зголемување од 40% во споредба со претходната година и највисоко ниво од 2003 година.

Иако слободниот простор се зголемува со секоја рецесија бидејќи проблематичните компании сакаат да ги намалат трошоците, компаниите обично додаваат канцелариски простор бидејќи економијата повторно расте. Но, овој пат, многу компании кои се откажуваат од недвижен имот добро се снаоѓаат финансиски. Тие велат дека им треба помалку простор затоа што планираат повеќе работници да работат барем делумно од дома, дури и по завршувањето на пандемијата.

Како резултат, побарувачката за деловен простор се очекува да остане трајно помала во некои компании, бидејќи растот на е-трговијата ја потиснува побарувачката и изнајмувањето на малопродажен простор.

Зголемената активност на онлајн просторот веќе создава проблеми за сопствениците на имот. Канцелариските изнајмувања, вклучително и попустите, паднаа за 17% минатата година во Њујорк и Сан Франциско и 13% на национално ниво, според консултантската фирма JLL.

Закупениот простор обично се нуди со дополнителни 25% попуст, рече Дејвид Фолк, претседател на Њумарк недвижнини. И бидејќи компаниите можат да закупат простор на краток рок, растечките залихи на изнајмен простор можат да бидат првичен показател за вистинската состојба на пазарот на канцеларии.
Стапката со која расте расположивиот изнајмен простор е „неверојатна“, изјави Фил Рајан, директор на канцелариско истражување за САД во JLL.

Некои компании едноставно тестираат што можат да добијат со изнајмување и на крајот може да решат да си го задржат просторот, коментираат брокерите. Но, со зголемување на понудата на деловен простор кога има малку станари, тие помагаат да се намалат изнајмувањата во градовите и понекогаш можат да се натпреваруваат за деловна активност со сопствениците на нивните згради.

Џи Пи Морган објави дека издаде канцелариски простор во Долен Менхетен на изнајмување од 65.000 квадратни метри во почетокот на оваа година. Ова е најголемата област достапна за подзакуп на Менхетн, според податоците на консултантската компанија „Савилс“.

„Прајсвотерхаус Куперс“ и „Јелп“ објавија и области за закуп во Њујорк, соопштија брокерите.

Salesforce објави област за изнајмување во една од нејзините деловни згради во Сан Франциско. Uber Technologies и Wells Fargo додаваат и изнајмен канцелариски простор во градот, иако компаниите велат дека одлуката не е поврзана со политиките за работа во домот, велат извори запознати со ова прашање.

Технолошките компании, кои до неодамна беа најагресивни во стекнувањето канцелариски простор во градовите како што се Сан Франциско и Њујорк, сега се „наддаваат“ во изнајмениот простор. Овие компании во некои случаи усвојуваат политика за работа од дома побрзо од другите индустрии и поверојатно е да ја намалат нивната зависност од недвижен имот, велат аналитичарите.

Во претходните години, технолошките компании често изнајмуваа повеќе простор отколку што тогаш им требаа за да бидат подготвени за раст, рече Рајан. Оваа практика предизвика многу компании да се најдат со премногу канцелариски простор, од кој сега се обидуваат да се ослободат.

Кога компанијата за cloud услуги Дропбокс се согласи да изнајми канцелариска зграда од над 65.000 квадратни метри во Сан Франциско во 2017 година, таа стана најголемата зделка за изнајмување канцелариски простор во историјата на градот. Но, неодамна, компанијата издаде голем дел од просторот на две биотехнички компании по пониска цена.

Дропбокс рече дека повеќето од нејзините вработени ќе работат главно од дома во иднина, повикувајќи се на анкети кои покажуваат дека повеќето го претпочитаат ова, како и истражување кое открило дека вработените се пофокусирани дома.

Компаниите што имаат простор за подзакуп често немаат друг избор освен да прифатат големи загуби. Дропбокс неодамна во изјавата рече дека очекува да заработи повеќе од 800 милиони долари преку изнајмување недвижнини, но исто така ќе ја намали вредноста на закупите за околу 400 милиони долари-помалку од киријата што ја платиле.

Големи финансиски компании и адвокатски фирми, кои се популарни станари затоа што сакаат да плаќаат високи кирии, исто така се откажуваат од канцелариски простор, коментираат брокерите. И ниту предградијата не се имунизирани. Голем број на компании се обидуваат да се ослободат од центрите за повици и другите физички канцеларии на ефтини локации, рече Рајан.

Во околината на Чикаго, здравствената компанија Amita Health неодамна го објави своето седиште за изнајмување. Како „Дропбокс“, компанијата спроведе истражување на своите вработени и откри дека на многумина им се допаѓа да работат од дома, изјави главниот оперативен директор Тор Тордарсон.

„Желбата на нашите вработени да работат од далечина и нашата способност да обезбедиме алтернативно работно опкружување за возврат бараат помалку физички канцелариски простор“, рече тој.