Spotify ќе отпушти околу 1.500 вработени за да ги намали трошоците во третиот круг на отпуштања на работни места оваа година, изјави во понеделникот извршниот директор Даниел Ек, објавувајќи ја „значајната“ промена на стратегијата за компанијата за стриминг музика.
„Економскиот раст драстично забави, а капиталот поскапе. Spotify не е исклучок од овие реалности“, напиша Ек во писмото до персоналот објавено на веб-страницата на компанијата.
Промените на Spotify имаат за цел да ја направат компанијата поефикасна, враќајќи ја на своите стартап корени откако огромното вработувања и трошење ѝ помогнаа да добие десетици милиони претплатници – но не ја направија постојано профитабилна.
Ек рече дека фирмата дебатирала за помали кратења на работните места следната година и во 2025 година. „Сепак, со оглед на јазот помеѓу нашата финансиска цел и нашите сегашни оперативни трошоци, решив дека значителна акција за правилна големина на нашите трошоци е најдобрата опција за да ги постигнеме нашите цели“, додаде тој.
„Да бидам отворен, многу паметни, талентирани и вредни луѓе ќе не напуштат“.
Ек рече дека состаноците еден на еден со погодениот персонал ќе се одржат пред крајот на денот вторник. Вработените во просек ќе добиваат околу пет месеци отпремнина.
Spotify, кој вработува повеќе од 9.000 луѓе, отпушти повеќе од 500 вработени во јануари, придружувајќи се на мноштвото технолошки компании – вклучувајќи ги Microsoft (MSFT) и Amazon (AMZN) – во намалувањето на бројот на вработени како што глобалната економија забави. И во јуни, Spotify укина 200 вработени од својата единица за подкаст.
Големите технолошки компании почнаа да се вработуваат за време на пандемијата Ковид-19 за да бидат во тек со порастот на побарувачката од домаќинствата и бизнисите за услуги како што се онлајн купување и видеоконференции. Но, оттогаш, инфлацијата и зголемувањето на каматните стапки ги оптоваруваа потрошувачките трошоци, ја притиснаа понудата на долгови и капитално финансирање и ги направија поскапи, поради што многу од нив најавија длабоки кратења на работните места.
Додека Spotify уживаше „силен раст“ во текот на изминатата година, компанијата стана „помалку ефикасна“ и се оддалечи од „снаодливоста“ што ги дефинираше нејзините рани денови како технолошки старт-ап, рече Ек.
Премногу луѓе се посветени на поддршка на работата наместо да се фокусираат на испорака за креаторите и потрошувачите на содржини, додаде тој.
И покрај тоа што додаде 6 милиони претплатници во периодот од јуни до септември – 2 милиони повеќе отколку што прогнозираше компанијата – Spotify оствари профит од само 32 милиони евра во тој период. Тоа е повеќе од загубата од 228 милиони евра во истиот период минатата година. Компанијата има вкупно 226 милиони претплатници.
„Ние сè уште имаме начини да одиме пред да бидеме и продуктивни и ефикасни… мораме да станеме немилосрдно снаодливи“, рече Ек.
„Ова не е чекор назад; тоа е стратешка преориентација… Намалувањето на оваа големина ќе направи неопходно да се промени начинот на кој работиме и ќе споделиме многу повеќе за тоа што ќе значи тоа во деновите и неделите што доаѓаат“.