Електронското плаќање на сметките што банките им го препорачаа на граѓаните како поедноставно и поудобно, т.е. без провизии, веќе не е бесплатно за многумина. Деновиве дури и клиентите на една од водечките банки се соочија со провизии на секоја платена сметка од девет до 29 динари.

Лесно е да се стигне од плус во минус на банкарската сметка и изненадувањата честопати не се пријатни. Како кога банка ненадејно наплаќа за услуга што била бесплатна до пред две недели, односно провизија на сметка што се плаќала по електронски пат.

Многу граѓани се пожалија пред организациите за заштита на потрошувачите дека дури и не добиле известување за новите провизии од банките. Други, иако ја добија е-поштата, не разбраа за што ќе се наплатува од 1 септември.

„Се вели, меѓу другото, дека надворешните, електронски плаќања, динарските исплати ќе бидат променети. Кога ја прочитав, мислев дека воопшто не ја користам услугата и не ме допира, а потоа видов дека се наплаќа 29 динари, за секоја трансакција “, вели Дејан Гавриловиќ од Здружението„ Ефектива “.

Зошто почнаа да наплаќаат бесплатни услуги до вчера, не даваат одговор во банката. Тие тврдат дека испратиле известување за промените.

Девет, дваесет и девет динари или деветнаесет, во зависност од видот на сметката, сега го чини секој клиент електронска трансакција. Повеќе од количината на нив сите ги интересира зошто до вчера бесплатниот производ, сега има цена?

„Всушност, сето тоа се сведува на играта со броеви, банката го објави тоа е-банкарство бесплатно на корисниците, излезе со одреден број на трансакции и да речеме дека тоа беше 100.000 и тие пресметаа дека ако сега наплатуваат 20 динари, јас би рекол во просек би било чиста заработка од два милиони динари месечно “, вели Гавриловиќ.

Народната банка се иззема од случајот и објаснува дека не може да влијае на висината на услугата, но банките се должни јасно и два месеци однапред да го известат клиентот за каква било промена. Инаку, велат тие, клиентите можат да поднесат жалба до банката.

„Иако НБС не влијае на деловната политика на давателот на услугата за плаќање, таа прави се што може за да се обезбеди транспарентност на провизиите што им ги наплаќаат на корисниците и дека доколку корисникот процени дека таксите се премногу високи, може лесно, брзо и без проблем да го смени давателот на услугата за плаќање и да оди кај оној кој ќе му го обезбеди истото со помал надомест. Давателите на услуги за плаќање треба да бидат свесни дека доколку сакаат да ги задржат постојните клиенти и да привлечат нови, тие мора да обезбедат најдобра вредност за парите “, рече НБС.

Слично на здружението „Ефектива“, граѓаните се потсетуваат дека можат да избираат од повеќе од 20 различни банки. И оние кои сакаат да ги задржат своите клиенти, дека треба да обезбедат најдобра вредност за парите. Гратис кој се наплаќа, тоа сигурно не е.

 

Забрането превземање на содржината без претходна согласност на редакцијата на БанкоМетар.мк