Средствата ќе доаѓаат од платните системи, според студијата на „Accenture“

Банките ќе пропуштат профит од 280 милијарди долари од трансакциите за плаќање до 2025 година, бидејќи новите стартапи сè повеќе влегуваат во бизнисот на испраќање пари меѓу потрошувачите и компаниите, се вели во новиот извештај, цитиран од Ројтерс.

Во глобалниот бизнис со плаќања, кој опфаќа сè, од плаќање со картички до испраќање пари во странство, доминираат банките, достигнувајќи 1,5 трилион оваа година. долари, според извештајот „Accenture“ објавен денес.

Сумата се очекува да достигне 2 трилиони долари до 2025 година, но банките веројатно ќе изгубат 280 милијарди американски долари или 15% од приходите од глобалните плаќања, проценува Accenture.

Банките се соочуваат со зголемена конкуренција од технолошки стартапи, како што се гигантите од Силиконската долина Stripe и Square, како и технолошката платформа „PayPal“, играчот TransferWise со седиште во Лондон и други.

Во моментот се случуваат сè повеќе исплати, што ја елиминира потребата за кредитни картички кои генерираат приходи за банките, правејќи плаќања директно до крајниот трговец преку употреба на нови технологии, се додава во анализата. Повеќе конкуренција значи и намалување на маргините и забрзување на трендот кон бесплатни плаќања.

„Наместо да го водат новиот бран на просперитетен пазар на плаќања, банките чувствуваат притисок од нови конкуренти и гледаат дека нивните маргини се смалуваат“, рече Герет Вилсон, шеф на тимот за глобални плаќања на Accenture. „Се соочуваме со неизбежниот тренд , невидливи плаќања без такси, што е проблем за банките “.

Аццентуре тврди дека ги разгледувале трендовите на потрошувачите како плаќаат и предвидуваат промени во идното однесување на давателите на плаќања, технологијата и прописите, и на тој начин пристигнале до прогноза за очекувана загуба на приходи од страна на банките.

Проценуваат дека бесплатните плаќања ќе стават во ризик 8% од сметките на плаќањата на банките. Дополнителни 3,9% се изложени на ризик од небанкарски конкуренти кои нудат „невидливи плаќања“, додека непосредните плаќања ќе влијаат на уште 2,7% од приходите.

Повеќе од две третини од анкетираните директори на Accenture се согласуваат дека плаќањата ќе бидат бесплатни.

„Дигиталниот бум ќе значи дека банките ќе треба фундаментално да го променат начинот на размислување за составот на својата заработка“, рече Алан Мекинтејр, кој раководи со банкарските практики во „Аццентуре“. „Каналите кои некогаш им донеле милијарди долари на банките, ќе престанат да постојат“, рече Мекинтејр, додавајќи дека заемодавателите ќе треба да создадат нови дигитални деловни модели и „плаќањата со еден клик се новата норма“.

 

Забрането превземање на содржината без претходна согласност од редакцијата на БанкоМетар.мк