© Reuters. FILE PHOTO: BDI president Dieter Kempf addresses a news conference before the German Industry Day, hosted by the BDI industry association, in Berlin

БЕРЛИН (Ројтерс) – Германското здружение BDI во вторникот ја намали прогнозата за раст во 2018 година и предупреди за потенцијална криза, наведувајќи ја послабата побарувачка за германскиот извоз поради американската трговска политика и Brexit, како и закана за економијата од ксенофобија дома.

Германската економија сега се очекува да порасне за 2,0 проценти оваа година, што е намалување од претходната проценка од 2,25 проценти, изјави претседателот на BDI, Дитер Кемпф. Извозот ќе се зголеми за 3,5 отсто во реални услови, под почетната прогноза на BDI од 5 проценти.

Во невообичаено силна интервенција во домашната политика, Кемпф исто така предупреди дека германската економија може да биде повредена од еден бран на национализам, по насилните протести во источниот град Хемниц, кој следеше по убиство на Германец, за што се обвинуваат мигранти.

“Инвестициите на странски компании и интеграцијата на квалификувани работници од други земји значително придонесуваат за раст и работни места. Ние сме отворено општество и сакаме да останеме на тој начин”, рече Кемпф.

“Наводно, национализмот кој декларира се што е странско е непријател, е погрешен”, рече тој. “Тоа претставува закана за деловниот модел на нашата индустрија кој се темели на отвореност – и тоа го загрозува просперитетот и вработувањето”.

Додека најголемата економија во Европа расте девет години и може да продолжи да се шири, Кемпф рече дека е итно Германците сега да преземат чекори за да се подготват за можноста за пад: “Мораме да преземеме мерки на претпазливост – сега”.

“Трговската политика на американскиот претседател Трамп, но и приближувањето на Brexit, ја намалуваат инвестициската активност во светот и со тоа германскиот извоз”, рече Кемпф.

Германската економија, со својот извозно ориентиран производствен сектор и вкупната извозна квота од речиси 50 отсто, се соочува со закана од глобалниот бизнис и трговската несигурност, рече Кемпф.

Од една страна, глобалното економско заздравување достигна својот врв, што доведе до помалку динамична побарувачка за германската опрема. “Од друга страна, германските компании се соочуваат со ризици со секоја протекционистичка мерка – дури и ако таа е насочена против Кина”.

Кина е најважен трговски партнер во Германија, а САД е нејзината најголема единствена извозна дестинација. Поради тоа, ескалирачкиот спор за царинските тарифи помеѓу Вашингтон и Пекинг ги погоди и германските извозници.

“САД и Кина мора итно да го прекинат конфликтот”, рече Кемпф, додавајќи дека е крајно време да се зајакне Светската трговска организација (СТО) преку модернизирање на нејзината рамка на правила и подобрување на механизмите за мониторинг.

Коментарите на Кемпф се појавија во истражувањето на IFO за климатските промени објавено во понеделникот, во кое моралот останува стабилен, дури и кога индексот на производството е намален, а фирмите малку ги намалија општите очекувања.

“Brexit  ШТЕТА”

Германската перспектива за раст, исто така, е заглавена со ќор-сокак во британските преговори со нејзините партнери во Европската унија во врска со условите на нејзиното заминување од блокот следниот март. Велика Британија е петта најважна извозна дестинација во Германија.

Кемпф рече дека мора да има напредок во добивањето на договорот за Brexit во следните недели за да се обезбеди период на транзиција кој ќе им даде правна сигурност на фирмите до крајот на 2020 година.

“Дури и овој износ на време тешко ќе биде доволен за преговарање за договор за слободна трговија, како што предвидува Обединетото Кралство”, додаде тој.

Директорот на BDI, Јоаким Ланг, рече дека неодамнешните случувања во врска со одлуката на Британија за напуштање на ЕУ се опасни. “Ова ќе предизвика штета”, предупреди Ланг.

BDI повика на намалување на корпоративните даноци, повисоки јавни инвестиции во образованието и дигиталната инфраструктура, како и комплетирање на единствениот пазар на Европската унија преку усогласување на правилата во области како што се услуги, енергија и дигитален бизнис.