Новите податоци би можеле дополнително да го зголемат наметнувањето на електричните возила на глобално ниво, според МИТ

Од 1991 година, трошоците за производство на литиум-јонски батерии паднаа за 97%, иако постојат различни мислења за ова прашање. Едногласноста по ова прашање е клучна за политичарите и производителите на чиста енергија. Тие треба да знаат каква улога имаат батериите во електрифицирање на транспортот, како и при складирање на енергија од сончевата и ветерната енергија.

Дејвид Чендлер од Институтот за технологија во Масачусетс (МИТ) опишува како неговите колеги првпат дошле до овој заклучок. Тој објаснува дека несогласувањата околу трошоците на батеријата потекнуваат од тешко пронаоѓачки податоци, бидејќи производителите не ги откриваат целосно сите информации. Но зошто? Од безбедносни и приватни причини, како и од фактот дека нивните батерии се вклучени во други производи, пишува Energy Post.

Треба да се напомене дека ова импресивно намалување на трошоците е придружено со намалување на масата на самите батерии, користени во телефони, компјутери, а сега и во автомобили.

Големите простории за складирање на енергија се ослободени од ограничувањата на масата и големината, а нивните трошоци можат дополнително да се намалат во однос на нивното наметнување од голем обем во различни индустрии.

Студијата МИТ покажува дека главниот двигател за падот на трошоците за производство на батерии е брзиот развој на технологијата. Стапката на намалување на трошоците за батериите е споредлива со онаа за фотоволтаичните панели, велат аналитичарите.

Зошто претходната неизвесност на трошоците се намалува?

Можеби изгледа чудно што имало толку многу неизвесност и несогласување за тоа колку е намалена цената на литиум-јонските батерии и кои фактори играат улога, но всушност голем дел од информациите се внимателно сокриени од компаниите. Повеќето литиум-јонски батерии не се продаваат директно на потрошувачи – не можете да трчате до продавницата зад аголот за да набавите една таква батерија за вашиот iPhone, компјутер или електричен автомобил. Наместо тоа, производителите на овие производи купуваат литиум-јонски батерии од добавувачи. Големите компании како „Епл“ или „Тесла“ купуваат милиони батерии или ги произведуваат по цени за кои се преговара или внатрешно се објавуваат, а кои никогаш не се објавуваат во јавноста.

Можни се и понатамошни намалувања на трошоците

Покрај поддршката на тековниот процес на електрификација во транспортот, понатамошното намалување на трошоците за литиум-јонски батерии потенцијално може да ја зголеми употребата на батерии во големите стационарни објекти за складирање на енергија како начин да се компензира променливото снабдување со чиста енергија.

Двете апликации за батерии можат да играат значајна улога во ограничувањето на глобалните емисии на стакленички гасови, кои се главните виновници за климатските промени.

Недоволните податоци доведуваат до недоволно ефективна политика

Новите податоци не се однесуваат само на следење на развојот на батеријата. Тие го поддржуваат процесот на утврдување на одржлив пат кон иднината. Комбинирајќи ја целата објавена литература за намалување на трошоците, МИТ откри „многу различни мерки во развојот на технологијата историски“.

Во минатото, некои експерти сугерираа дека цената на литиум-јонските батерии нема да падне толку брзо за одредени апликации, додека други се пооптимистични за процесот. Големите разлики во податоците на крајот можат да имаат вистинско влијание врз приоритетите на истражувањето и стимулациите на владата.

Влијанието на масата и волуменот на батериите врз трошоците

И додека повеќето студии се фокусираат само на трошоците, МИТ посочува дека стана јасно дека ваквата еднодимензионална анализа може да процени погрешно колку брзо овие технологии се подобруваат; покрај цената, масата и волуменот се клучни фактори и за возилата и за преносливата електроника.

Според експертите, литиум-јонските батерии се широко користени, бидејќи овозможуваат нивно спроведување во преносни електронски уреди, нудејќи поголема моќност од нивните конкуренти.

Според МИТ, новата студија може да има важна улога во развојот на политиките поврзани со енергијата.

„Трошоците за батерии се од суштинско значење за наметнување на електрични возила“, рече Венкат Висванатан, вонреден професор по машинство на Универзитетот Карнеги Мелон. „Во овој поглед, прогнозирањето на падот на трошоците на батеријата е можеби еден од најкритичните предизвици во обезбедувањето точно разбирање за прифаќањето на електричните возила“, додаде тој.

Според него, откритието дека трошоците за производство на батерии може дополнително да се намалат ќе овозможат поголемо наметнување на електрични возила, што пак ќе стимулира понатамошно намалување на трошоците.