Италијанската банка „UniCredit“ во средата соопшти дека го зголемила својот удел во „Commerzbank“ на 28 отсто, зголемувајќи го притисокот врз германскиот заемодавател додека се понудил за помалиот домашен ривал „Banco BPM“.
„UniCredit“, кој ја налути германската влада кога стана најголемиот приватен инвеститор во „Commerzbank“ во септември, бара дозвола од Европската централна банка (ЕЦБ) да го зголеми својот удел на 29,9% – веднаш под нивото што го активира задолжителниот предлог за купување.
„Позицијата во „Commerzbank“ во моментов останува само инвестиција и нема влијание врз јавната понуда за ‘Banco BPM’“, се вели во соопштението на „UniCredit“.
„UniCredit“ рече дека иако спојувањето со „Commerzbank“ ќе биде најдобриот исход, таа може да остане единствен инвеститор и да доведе до подобрување на резултатите на „Commerzbank“, па дури и да го продаде својот удел и да го земе профитот.
„Овој потег го зајакнува ставот на ‘UniCredit’ дека има значителна вредност во ‘Commerzbank’ што треба да се кристализира“, велат од „UniCredit“.
Портпаролот на „Commerzbank“ рече дека банката останува фокусирана на својата стратегија, која ќе ја претстави пред инвеститорите на 13-ти февруари.
Уникредит соопшти дека процесот на добивање дозвола од ЕЦБ, кој може да потрае до 90 работни дена од моментот кога централната банка ќе ги прими документите, е во тек и дека банката е во контакт со супервизорите.
ЕЦБ одби да коментира.
Со оглед на сложеноста на проценката, се очекува ЕЦБ да го искористи речиси целиот период со кој располага. „UniCredit“ поднесена во септември. Во петокот соопшти дека поднесува барање за дозвола за понуда до „ВРМ“.
„UniCredit“ моментално поседува 9,5% од „Commerzbank“ директно и 18,5% преку деривати. Таа претходно го зголеми својот удел во „Commerzbank“, исто така користејќи деривати, на речиси 21%.
„Просечната влезна цена на „UniCredit“ за целата позиција е под тековните нивоа на тргување“, рече италијанската банка, што укажува дека ќе може да ја ликвидира инвестицијата на „Commerzbank“ со профит ако одлучи да го стори тоа.
„UniCredit“ е под притисок во Италија да ја подобри својата понуда за „BPM“, која од понеделник е со попуст од 14% во однос на пазарната цена.
Објавувајќи ја понудата за „BPM“, извршниот директор на „UniCredit“, Андреа Орсел, рече дека неговата банка не може да си дозволи да биде изоставена од забрзаната консолидација на нејзиниот домашен пазар.
Наведено е дека ги прекинува напорите за проширување во Германија додека не се формира нова влада поради правилото што ќе го принуди „UniCredit“ да плати готовина – и над одредена цена – доколку даде целосна понуда за купување на „Commerzbank“ во рок од шест месеци по купувањето од најмалку 5%.
Ова обезбедува модел за подобрување на приносите на „Commerzbank“, велат од „UniCredit“.