Возилата последниов месец почесто ги посетуваат бензинските пумпи. Некои од возачите дури велат дека се здружиле со вработените. Но, иако почесто ги полнат резервоарите, тоа не значи дека поминуваат повеќе километри. Многу од оние со кои зборувавме се сомневаат во квалитетот на нафтата, бензинот и гасот. Велат дека автомобилите со 50 литри гориво ако претходно поминувале 800 километри, сега едвај 600.
„Дали се сомневате во квалитетот на нафтата? Да, нормално да. Колку потрошивте последниот месец? Ми рекоа 60-70% повеќе троши! Зошто се случува тоа? Се сомневаме во квалитетот на горивото“.
„Има голема разлика бидејќи овде нема квалитетна нафта и количината не е баш литар. По цел ден сме зад волан и трошокот е поголем, гужвите во сообраќајот си го прават своето во последно време, имаме проблем, но никој не ве прашува“.
„Тоа може да се случи. Зошто? Цените. Покрај цените, дали забележавте дека автомобилот ви троши повеќе? Да, нормално е дека нема квалитет, го нема квалитетот што му треба. Овде нема ништо друго. Ни доаѓа она што не треба да се користи во светот, тие ни го носат нам“.
За да видиме што се случува, ја посетивме Државната лабораторија за гориво во Скопје. Таму се тестира квалитетот на нафтата, бензинот и мазутот.
„Ова е еден од примероците со горива донесени од бензинска пумпа директно до Бирото за метрологија за да се утврди законскиот квалитет. Според надлежните, тоа го задоволува барем стандардот што се бара на европскиот пазар, но тој е далеку од квалитетот што го знаеме во целиот свет“, известува Аднан Ќаили, новинар на Алсат.
Од Бирото за метрологија признаваат дека квалитетот на горивото е на минималните граници пропишани со закон, објаснувајќи дека трговците потоа мора да го додадат потребниот квалитет во октани кај бензините, а цетан кај дизелот. Од минатиот месец ги зголемиле излетите по барање на Пазарниот инспекторат, па сега излегуваат два пати неделно да земат по два примерока, но не објаснуваат зошто горивата во земјава се трошат побрзо во последно време.
Бројни поплаки има и од здруженијата на товарни превозници кои велат дека од цистерна од 400 литри пропорционално со километрите излегува дека потрошиле над 10% повеќе гориво. Според регулативата за квалитет на горивата, бензинот мора да има најмалку 95 октани, а дизелот најмалку 51 цетан. Но, државата воопшто не го анализира квалитетот на природниот гас.
Аднан Ќаили