Врз основа на првите прелиминарни резултати од црниот петок во САД, истражувачите забележаа вкупен пораст на продажбата од 3,4% во споредба со минатата година. Многу позначаен раст е забележан во онлајн продажбата – според различни извори, од 10,2 на 14,6 отсто. За прв пат во историјата, онлајн продажбата во Соединетите Држави надмина 10 милијарди долари, додека сообраќајот во продавниците со тули и малтер или малку порасна или се намали.
Овие први податоци за продажбата на црниот петок традиционално се гледаат како еден од клучните показатели за довербата на потрошувачите и состојбата на економијата во целина. Според пресметките на платниот систем Mastercard, вкупната продажба во САД е зголемена за 3,4% во однос на минатогодишниот Црн петок. Но, додека потрошувачите потрошиле само 0,7 отсто повеќе во продавниците за тули и малтер во споредба со една година порано, онлајн растот бил 14,6 отсто.

Експертите забележуваат одредено влијание на инфлацијата врз продажните резултати овој црн петок.

Според главниот експерт на Економскиот институт Mastercard, Мишел Мајер, цитирана од Ројтерс, „иако вкупната инфлација во САД веќе надминува 2% (според официјалните податоци, во октомври, инфлацијата во САД беше 2,6% на годишна основа), цените за најпопуларните производи на црниот петок – апарати за домаќинство, облека, спортски производи, производи за лична нега и накит – се или намалени (со исклучок на попустите) или непроменети од минатата година“. Ова им овозможи на трговците да направат значителни попусти неколку дена пред црниот петок, а на самиот ден уште повеќе да ја намалат цената, а со тоа да привлечат купувачи.

Според истражувачите на Adobe Analytics, aмериканските трговци на мало почнаа да нудат попусти од повеќе од 20% на електроника, играчки и облека уште на 25 ноември.

а до 29 ноември максималните попусти достигнаа 27 проценти. Во исто време, за другите категории на стоки кои се уште влијаеше инфлацијата (храна, алкохол, забава и други), реалните попусти се покажаа помали. Аналитичарите забележуваат дека оваа ситуација може да влијае на конечните продажни бројки за целата предбожиќна сезона – од 1 ноември до 25 декември.

Според Adobe Analytics, оваа година онлајн продажбата во САД на црниот петок надмина 10 милијарди долари за прв пат во историјата достигнувајќи рекордни 10,8 милијарди долари, што е за 10,2% повеќе од претходната година.

На Денот на благодарноста (28 ноември), онлајн продажбата изнесуваше 6,1 милијарди долари, што е за 8,9% повеќе од претходната година. Така, трендот што беше воспоставен пред неколку години продолжува во САД. Потрошувачите стануваат се помалку шанси да се соберат во продавниците со тули и малтер на црниот петок и активно купуваат онлајн за испорака или купување во деновите околу црниот петок, создавајќи „викенд на продажба“.

Затоа во последниве години во САД, онлајн продажбата постојано поставува нови рекорди, додека продажбата во продавниците за тули и малтер расте многу побавно или воопшто опаѓа. Годинава состојбата со продажбата во физичките продавници останува неизвесна. Додека Mastercard забележа благ пораст, истражувачката компанија RetailNext проценува дека сообраќајот на црниот петок во продавниците за тули и малтер во САД е намален за 3,2% во споредба со минатата година. Според проценките на Sensormatic Solutions, сообраќајот на клиенти во продавниците за тули и малтер е намален за 8,2% оваа година.

Грант Густафсон, шеф на малопродажната аналитика во Sensormatic Solutions, верува дека овогодинешниот сообраќај на физичките продавници на Црн петок можеби бил под влијание на попустите што трговците почнаа да ги нудат во претходните денови, вклучувајќи ги и онлајн платформите.