Големите синџири на намирници прават автоматски магацини во нивните простории да одговорат на растечките нарачки преку Интернет

Водечките супермаркети во Соединетите држави се соочуваат со нов предизвик – коридорите меѓу полиците во продавниците не се соодветни за да ја задоволат зголемената побарувачка за нарачки преку Интернет, пренесува Си-Ен-Ен.

Затоа синџири како Волмарт, Албертсон, Стоп енд Шоп, Мејер, Хи-Ве и други, градат автоматски мини-магацини во нивните продавници и отвораат „темни продавници“ – локации кои изгледаат како супермаркети, но се затворени за клиентите да прават испораки и да подготви нарачки за набавки на лице место.

Иако само околу 5% од Американците ги купуваат намирниците преку Интернет, аналитичарите очекуваат нивниот број да расте во наредните години.

Волмарт обучи повеќе од 30.000 вработени да ги исполнат нарачките за намирници преку Интернет на своите клиенти, но во некои случаи ова доведе до застој во сообраќајот помеѓу продавниците и вработените во нејзините најпрометни периоди на пазарење, како што се викендите.

Маргините за намирници се тесни, а персоналот што собира, спакува и подготвува стока за испорака е скап. Како резултат, продавниците се фокусираат на технологијата за да ги ограничат трошоците и да спречат затнување на патеките.

Центри за микро-снабдување

Албертсонс и Стоп анд Шоп тестираат автоматизирани „микро-снабдувачки центри“ во задниот дел на сопствените продавници кои се дизајнирани да ги исполнат испораките на лице место и набавките на лице место. Во две продавници Албертсонс користи роботи за да подготви нарачки за клиенти, што го забрзува процесот на испорака.

Stop & Shop, која е во сопственост на холандската компанија Ахолд Делхаиз, гради целосно автоматизиран центар за снабдување со 1110 метри квадратни во задниот дел на Виндзор, продавница на Конектикат за испораки во областа Хартфорд. Stop & Shop нуди испораки преку својата онлајн услуга Пеапод.

Друг синџир на намирници, Мејер, овој месец објави дека ќе започне со тестирање на микро-снабдувачки центри со логистичка компанија за „максимизирање на просторот во нашите продавници“ и проширување на опциите за купување преку Интернет, вели Сид Ханда, директор на стратешки иницијативи за синџирот на снабдување “во рамките на компанијата.

И во Салем, Њу Хемпшир, Волмарт пилотира систем за самостојни колички, кој собира нарачки за клиенти за намирници и ги носи кај вработените во Волмарт, кои потоа ги подготвуваат за испорака или пикап.

Според некои аналитичари, овие модели им даваат предност на големите, централизирани магацини кои честопати се подалеку од клиенти отколку продавниците. Поради ова, микро-снабдувачките центри можат да заштедат на трошоците за испорака на намирници, велат експертите.

Според Кристофер Мандевил, аналитичар во „Џферис“, цената за испорака на намирници од централните магацини е типично двојно поголема од користењето на микро-снабдувачките центри во продавниците.

Синџирите за намирници исто така целосно го менуваат процесот на нарачки од физички места и ги тестираат т.н. темни продавници. Некои од нив имаат автоматизација, а други сè уште користат персонал за да ја извршат целата работа за испорака набавена стока преку Интернет, вели Мандевил.

Волмарт неодамна отвори пикап Полмарт Валмарт, прототип на темна продавница од 3700 метри квадратни во близина на Чикаго. Клиентите доаѓаат до одредено место, а вработениот во Волмарт ја внесува нивната нарачка во багажникот. Волмарт може да изврши и испорака на лице место.

Внатре, локацијата наликува на самопослуга Волмарт и дневни производи. За разлика од традиционалниот суперцентар на Волмарт, сепак, клиентите не можат да влезат.

Stop & Shop има темна продавница приближно 3.700 квадратни метри во Витман, Масачусетс, на местото на поранешна самопослуга која е во состојба да доставува.

И синџирот Хи-Ве, кој се наоѓа во Ајова, тестира четири темни продавници. Однатре, тие изгледаат како продавница, но нема знаци, вели портпарол на компанијата.

Локациите се дизајнирани да ги исполнат нарачките преку Интернет на клиентите, додека ќе им овозможат на традиционалните продавници „да продолжат да им служат на потребите на луѓето кои уживаат да купуваат во физичка продавница“, вели портпаролот на Хи-Ви.

 

Забрането превземање на содржината без претходна согласност од редакцијата на БанкоМетар.мк