Во животот можеме да следиме туѓи или сопствени соништа. Истражувањата покажуваат дека само десет проценти од луѓето го прават она што го сакаат, пет проценти ја следат сопствената животна страст, а само три до пет проценти си поставуваат цели. Истражувањата за среќа, покажуваат дека на второто место кај факторите за среќа е работата.
Експертите кажуваат дека сме среќни во животот кога го работиме тоа што го сакаме, кога сме добри во тоа и кога ги искористуваме нашите креативни потенцијали. Така, се чини дека она што го работиме е многу поважно отколку што можеби сме свесни.
Многумина барем еднаш во животот помислиле како би било да започнат со свој бизнис и да бидат сам свој газда. Да се работи она што ние го сакаме и да се живее од тоа, да се биде среќен и подобро да се балансира приватниот и професионален живот. На почетокот има голем број изговори како: “Јас не знам што сакам да работам, јас немам револуционерна идеја”, “Имам една идеја, но не знам дали е доволно добра и одржлива, дали ќе успее на пазарот и дали конкуренција ќе ме изеде”; “Не знам како до капитал”; “Немам време”; “Се плашам од промени”; “Се плашам да ја напуштам сигурната работа”; “Рецесија е”; “Се плашам од сите тие административни работи”; “Се плашам од доцнење на наплата”; “Се плашам од неуспех”; “Јас не сум доволно храбар / храбра”; “Јас немам поддршка од околината” …
Што тогаш да се направи? Прво треба да ги разбиете стравовите, или да им дадете и други можни гледишта на иста работа. Сопствените таленти и силата се добра почетна точка. Сите претприемачи тврдат дека нивната “тајна” состојка за успех е страста да го работат она што тие го сакаат. Значи, запрашајте се одново и одново, додека не стигнете до одговорот на што би работеле и да не ве плаќаат. Во што би уживале? Често не ви треба револуционерна идеја. Не смеемете да се оптоварувате со тоа на почетокот. Добра бизнис идеја не го менува животот радикално, но го подобрува, решава проблем, додава вредност. Обично доволно е да се понуди нешто подобро, побрзо, поповолно од решенијата на пазарот. Исто така, многу е важно да се биде прв во умот на потрошувачите, да бидете нивниот прв избор, отколку да бидете хронолошки први.
Како да се капитал? Постојат многу претприемачки инкубатори, акцелератори, приватни ангел инвеститори, стимулации, пријатели, семејството, но важно е да се започне што е можно поскоро и да го имате првиот прототип на своите производи / услуги за да добиете повратни информации од корисниците, во согласност со тоа да го формирате финалниот производ и секогаш да се фокусирате на нив и да го продадете.
Никогаш не ќе имате доволно ниту време, ниту пари, кај работата е секогаш така, затоа треба да се извлече максимумот од она што го имате на располагање. Сите оние кои го планираат времето кажуваат дека трикот е во управувањето со енергијата, а не времето, затоа што кога сте полни со енергија, многу повеќе добивате во пократко време (а кога го правите она што е ваша страст, постојано сте полни со енергија).
Кај секого има страв од промени, тоа е нормално. Сепак, тие се неизбежни. Или ќе одговарате реакционо на нив или самите ќе ги обликувате во насоката која сакате. Кога имате сопствен бизнис, ја имате сигурноста во ваши раце, избирате сами што ќе работите и кога и со кого.
Стравувате од неуспех, бидејќи немаме култура која го негува обидот и не ги осудува грешките. Грешките се грешки, само ако од нив не сте научиле ништо. Многу веројатно е дека ќе успеете во друг бизнис доколку ви пропаднал првиот одколку оние кои почнуваат за прв пат. Затоа само храбро и сетете се дека реално повеќе се плашите од успехот одколку од неуспехот.
Само така самите ќе ги избиеме сите изговори. Храброста не е да не стравувате, туку да дејствувате и покрај стравот.