Пазарот на подкасти и понатаму е многу фрагментиран и покрај спојувањето во секторот
Spotify и Pandora сакаат да го прошират својот бизнис надвор од музичкиот стриминг, правејќи се повеќе чекори во светот на објави, на тој начин се обидуваат да ги натераат корисниците да уживаат на платформите подолго време, а евентуално тоа да ги охрабри маргините на профитот – пишува Волстрит џурнал.
Подкастите се мал, но растечки, канал кој привлекува помлади слушатели. Но, производителите и дистрибутерите сé уште не создадоа робустен модел за да им носат пари.
Spotify и Pandora тврдат дека се добро позиционирани да го постигнат тоа, делумно поради фактот дека може да се справат со еден од најголемите предизвици: за слушателите се уште е тешко да откриваат нови подкасти.
“Сметаме дека можеме да ја прошириме публиката ако ги натераме луѓето да слушаат одредени подкасти и да ги задржиме во платформата со музиката која ја имаме”, коментира извршниот директор на Pandora Media Роџер Линч. Според него со времето маржите на профит ќе почнат да расте, бидејќи подкастите чинат помалку од музиката.
Ниту Pandora ниту Spotify Technology откриваат детали за нивниот бизнис со подкасти, вклучувајќи колку плаќаат за различни програми и колку заработи од нив, како и по колку време одделуваат слушателите за подкасти.
Секоја компанија плаќа околу три четвртини од своите лиценцирани приходи од музика, според нивната финансиска евиденција. Ова, сепак, го отежнува генерирањето профит.
Spotify тврди дека има 150.000 подкасти. Пандора има стотици. Аналитичарите проценуваат дека подкастите учествуваат со помалку од 1% од времето на слушање на двете услуги. Месечните американски слушатели на подкасти се зголемија повеќе од два пати во изминатите пет години на 73 милиони, според Edison Research.
Иако спојувањата помеѓу давателите на подкасти се зголемија во последниве години, индустријата останува многу фрагментирана. Spotify и Pandora ги прошируваат своите акции на пазарот каде што многу дистрибутери сè уште не победуваат и покрај потенцијално огромната публика.
Apple, кој има над 600.000 подкасти во својата апликација на Apple Podcasts, доминира во дистрибуцијата, но не генерира приходи.
Најиновативните подкаст апликации вообичаено се мали и го немаат капиталот кој големите стриминг платформи можат да го потрошат за студии и развој, посочува Џон Егберт, аналитичар од Stifel.
“Еве каде се слични Spotify и Pandora”, коментира тој. “Тие имаат многу силно машинско учење и вештачка интелигенција, кои одамна се фокусирани на музиката”.
Иако подкастите биле присутни во Spotify и Pandora со години, тие станаа приоритет само во последниве неколку месеци. Ова вклучува градење на функции за побрзо лизгање на евиденцијата и вклучување на подолги форми на содржина.
Двете услуги експериментираат со начини да прават подкасти, кои се генерално бесплатни за корисниците и се поддржани од реклами. Двете компании сметаат на тоа да привлечат слушатели од традиционалното радио – индустрија, која продолжува да држи стотици илјади слушатели неделно и има околу 14 милијарди долари годишни приходи од рекламите.
Приходите од подкастите во САД се зголемија за 86% минатата година до 313,9 милиони долари и се очекува да ја надминат сумата од 402 милиони долари во 2018 година, покажуваат податоците на Interactive Advertising Bureau. Нормално, момчето чита спонзорирана содржина или прикажува реклами за време на подкастот. Досега Spotify продаваше реклами само за оригинални ексклузивни подкасти.
Истовремено Spotify и Pandora тестираат различни видови рекламни договори со креаторите на подкасти, тестираат фиксни трошоци и исплати базирани на слушање. Тие исто така експериментираат со ексклузивни зделки за содржината.